رضایت مشتری ، یک اصطلاح است که احساس و نگرش مشتری را نسبت به محصول یا خدمتی که از آن استفاده کرده است نمایان می کند. رضایت مشتری واکنشی است که در رفتار بلندمدت مشتری توسط شرکت ارزیابی و بهعنوان ابزار مهمی در فعالیت بازاریابی در نظر گرفته میشود، که فعالیت خود را بر ارتباط با مشتری مدیریت میکند. ارتباط مشتری در کنار کیفیت میتواند، عامل اثربخش بر رضایت مشتری باشد.
هر کسب و کار، محصول یا خدمتی که ارائه می شود، بدون مشتری هیچ معنایی ندارد. امروزه سازمان ها باید همه فعالیتها و توانمندیهای خود را متوجه رضایت مشتری کنند، چرا که مشتریان تنها منبع برگشت سرمایه هستند. رضایت مشتری برای سازمانها امری مهم است و اینکه چند درصد از مشتریان بتوانند حفظ شوند نمایان گر برنده یا بازنده بودن سازمان ها است. رضایت مشتری می تواند کمک بزرگی برای اندازهگیری کیفیت محصول و خدمات باشد.