تولید محتوای با کیفیت و اصولی بهترین راهکار جذب مخاطب وفادار است. گوگل نیز بیشترین توجه خود را روی همین قضیه معطوف کرده و همواره اصرار دارد که وبسایت ها محتوایی را منتشر کنند که کاربر را به پاسخ مورد نظرش برساند. لذا بالاترین جایگاه های نتایج جستجوی خود را نیز به چنین سایت هایی اختصاص میدهد.

از آنجا که محتوای خوب کاربران را جذب می کند، و جذب کاربر نیز هدف تمام شاخه های بازاریابی است، لذا تولید هدفمند محتوا برای افزایش بازدید و توجه کاربران را بازاریابی محتوا محور یا Content marketing می نامند. در بازاریابی محتوایی که یکی از زیرمجموعه های بازاریابی دیجیتال است، سعی می شود محتواهای استاندارد با رعایت تمام قواعد نگارش متن، استفاده بهینه از تصاویر، ویدئو، اینفوگرافیک، پادکست و… تدوین و در وبسایت منتشر شود. بدین ترتیب گام بلندی در جهت جلب نظر مخاطب و تبدیل بازدیدکننده سایت به هوادار دائمی برداشته می شود. انتشار محتوای ارزشمند در سایت، موجب اعتماد کاربر به شما شده و از تخصص شما در حوزه کاریتان مطمئن می شود.

از طرفی وقتی بازدیدکننده چندبار پاسخ خودش را در وبسایت شما پیدا کند، به تدریج به هوادار شما تبدیل شده و در بلند مدت پیشنهادات و مطالبتان برایش معتبر می شود. به جرات می توان بازاریابی محتوایی را، تضمینی ترین شیوه برای جذب مخاطب دانست. زیرساختی که شما با نشر محتوای مفید در سایت خود فراهم می کنید، همواره پابرجاست و به عنوان پشتوانه ای قوی برای وبسایتتان تلقی می شود. باید توجه داشت که هر مطلبی را نمیتوان برای بازاریابی محتوایی مناسب دانست. متن ها باید دارای اسکلت بندی مشخصی باشند، استفاده از تصاویر باید مرتبط و بجا باشد، اینفوگرافیک ها باید واضح و راهگشا باشند. در واقع هر نوع محتوا، استانداردهای مخصوص به خود را برای گرفتن تاییدیه از موتورهای جستجو دارد.